بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

فتانه دانشمند کارشناس مسائل برنامه ریزی شهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان البرز؛ گفت: با توجه به این که فرهنگ سبک زندگی و شیوه زندگی اعضای جامعه است، هر گروه از جامعه ارزشهای فرهنگی خاص خود را دارد.

دانشمند افزود: انسان ها بر اساس فرهنگ تعریف می شوند، پس بنابراین نقش اساسی دارد و مهم است که ما چطور این فرهنگ را تعریف می کنیم که البته یونسکو یک سری از شاخه های فرهنگی را تعریف کرده و می توان گفت 125 شاخصه فرهنگی شامل کتاب، روزنامه و تئاتر و .... وجود دارد.

وی اظهار داشت: در جامعه امروز کالاهای فرهنگی و روابط فرهنگی که شامل رفتار های فرهنگی ما همچون صله رحم خواهد شد اهمیت ویژه ای داشته و اگر بخواهیم جامعه را توسعه دهیم باید فرهنگ را توسعه دهیم و این دو روی یک سکه هستند.

این کارشناس برنامه ریزی شهری با اشاره به اینکه ما به توسعه یافتگی نخواهیم رسید مگر اینکه از کانال فرهنگ عبور کنیم و فرهنگ ما توسعه یافته نخواهد شد مگر اینکه از کانال توسعه عبور کنیم تصریح کرد: مشکلات فرهنگی جامعه ناشی از نادیده گرفتن باور های خود مردم است.

دانشمند همچنین گفت: ما به سطح زندگی خودمان قناعت کرده ایم و جامعه شناسان به این اعتقاد دارند که ما دو سطح داریم که یک سطح زیستی و سطح دیگر، سطح فرهنگی است که در سطح زیستی مبنای کار رقابتی است و در سطح فرهنگی مبنای کار تعامل و سازش است و متاسفانه ما در سطح زیستی مانده ایم و فقط به دنبال رقابت با یکدیگر بوده و هنوز سطح تعامل و سازش را یاد نگرفته ایم.

کارشناس مسائل برنامه ریزی شهری در خاتمه با بیان اینکه تعامل و سازش باید از طریق آموزش انجام شود خاطر نشان داشت: به نظر بنده ولنگاری فرهنگی زمانی به عرصه جامعه قدم گذاشت که ما نه گذشته خود را شناختیم نه حال را تحلیل می کنیم آینده را تخمین میزنیم، بنابراین سر در گم شده ایم و این دغدغه ها باید با برنامه ریزی بر طرف شود تا شاهد فرهنگ توسعه باشیم.

منبع:بسیج دانشجویی استان البرز

 

۹۵/۰۳/۲۹
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.