بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

وی در این گفت و گو با قرائت بخشی از وصیت نامه امام راحل (ره) و پیام ایشان برای تشکیل بسیج حوزیون و دانشگاهیان اظهار داشت: از بیانات امام مشخص می شود ایشان یکی از اهداف دشمن را ایجاد تفرقه و فاصله بین حوزه و دانشگاه است .

حجت الاسلام رضایی با مروری بر تاریخ و آنچه بر مسلمانان گذشته اضافه کرد: دشمن با بررسی های خود متوجه شده یکی از خطر ناکترین نهادها در کشور ایران برای آنها حوزه و روحانیون است لذا تمام تلاش خود را برای تفرقه اندازی میان مردم و روحانیون شروع کرد.

وی ادامه داد: یکی از  برنامه های استکبار برای  تشکیل رژیم پهلوی، جدائی اندازی میان مردم و روحانیون بود که قصد داشتن معنویت در جامعه را تا جایی که میتوانند کم رنگ کنند و برای رسیدن به این هدف از هیچ کاری از برنامه های نرم تا برخورد با سرنیزه هم ابائی نداشتند برای مثال دانشگاه و مدرسه را به سبک غربی اداره می کردند و بخش معنوی آن را از بین بردند که شاهد ظهور افرادی مانند تقی زاده بودیم که می گفت برای پیشرفت از موی سر تا نوک انگشت، باید فرنگی و غربی شود.

حجت الاسلام رضایی، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیان با بیان این نکته که یکی از دلایل اصلی پیروزی انقلاب، وحدت حوزیون و دانشگاهیان بوده گفت: این دو در انقلاب وظیفه خود را به خوبی انجام داد. دشمن تلاش زیادی برای تفرقه میان این دو حوزه انجام داد و متاسفانه تا پیش از انقلاب به نتایجی هم دست یافته بود اما با پیروزی انقلاب این معادله به صورت دیگری تغیر یافت.

وی با معرفی ابعاد مختلف وجود انسان ادامه داد: انسان برای آنکه بتواند در تمامی ابعاد خود به خوبی رشد کند باید هم از جانب حوزه علمیه یاری شود تا بتواند کمالات معنوی خود را به ظهور برساند و هم به یاری دانشگاه بتواند به پیشرفت های های مادی لازم برسد .


رضایی افزود: جامعه ای که در آن فارغ التحصیلان دانشگاهی آن از مرتبه بالای علمی برخوردار باشند و با ارتباطی که با حوزه دارند از نظر معنوی هم انسان های متدینی باشند چنین جامعه ای مسیر پیشرفت مادی و معنوی را به خوبی طی خواهد کرد .

وحدت حوزه و دانشگاه به این معنا نیست که از نظر محیطی این دو با هم ادغام گردند نه این اشتباه است وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت فرا محیطی یعنی آنکه این دو حوزه با هم مبادله اندیشه داشته باشند .

وی بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت درهدف؛ همان طور که امام(ره) در پیام تارخی خود هدف از تشکیل بسیج حوزه و دانشگاه را دفاع از اسلام و انقلاب فرموده اند، لذا نتیجه می گیریم که وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف و آرمان.

رضایی تشکیل بسیج طلبه و دانشجو را از جمله اولین جرقه های وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: امام با بصیرت الهی خود پیش بینی کردند که جنگ بعدی در حوزه نرم خواهد بود لذا برای مقابله با این حربه جدید دشمن دستور تشکیل بسیج حوزه و دانشگاه را دادند.

رضایی تاکید کرد: اگر دو نهاد دانشگاه و حوزه در کنار هم باشند دشمن در جنگ نرم شکست خواهد خود و راه به جایی نخواهد برد و نمی توانند هیچ ضربه ای به مملکت بزنند .

وی در پایان تاکید کرد: ما اقدامات مشترکی را به عنوان بسیج  طلاب با بسیج دانشجویی انجام دادیم و شروع کردیم و بسیاری از اقدامات و برنامه های مشترک داریم که به امید خدا در اینده بیشتر نیز خواهد شد.

منبع:سایت سازمان بسیج دانشجویی

۹۳/۰۹/۲۷
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.