بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

بر اساس این گزارش، چندی پیش گروهی از مقامات حماس به ایران آمدند که به گفته برخی منابع، هدفشان تحکیم روابط با ایران بود.بنابر ادعای دبکا، گروهی غیر از حماس مسئولیت عملیات شلیک موشک را برعهده خواهد گرفت اما واقعیت آن است که مسئولیت با حماس است.

این پایگاه صهیونیستی همچنین ادعا کرده که عربستان سعودی پیشنهادی به حماس داشته که رد کردن آن سخت بوده است و آن هم تخصیص بودجه سالانه به این جنبش است.

در برابر این پیشنهاد، حماس باید دو کار می‌کرد: اول، حمایت از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که با کودتا علیه اخوان المسلمین به قدرت رسید و دوم، قطع کامل روابط با ایران.این گزارش همچنین مدعی شده است که در روز یکشنبه ۱۴ دسامبر، سالگرد تاسیس حماس، این جنبش با رژه ۲۰۰۰ نفره گردان‌های عزالدین قسام، وفاداری خود به ایران را ابراز داشت.

اشاره دبکا به مراسم رژه گردان های عزالدین قسام است که در این مراسم ابوعبیده سخنگوی گردان های قسام اعلام کرد: ما از تمامی افراد و کشور که مقاومت را کمک کردند و در راس آنها ایران قرار دارد تشکر می‌کنیم.

روزنامه الاخبار لبنان نیز در مطلبی به قلم "عبدالرحمن نصار" تحت عنوان "پیشنهاد معیوب: رفح درمقابل ایران"، نوشته است: «درخواست جنبش حماس در سطح سیاسی یا رسانه ای نظامی، که با سخنان ابوعبیده سخنگوی گردانهای شهید عزالدین قسام از طریق شبکه های تلویزیونی ماهواره ای نظیر المنار و العالم به صورت زنده پخش شد؛ چیزی جز تاکید بر این نکته نیست که امر مهمی مطرح خواهد شد.

 عملا نیز دو روز پیش در مراسم تاسیس حماس، ابوعبیده به طور مفصل از ایران تشکر کرد. این تشکر به نظر می رسد کشورهای بزرگ عرب حاشیه خلیج فارس را تحریک کرد. عربستان آشکارا با رهبران حماس در خارج از سرزمین فلسطین تماس گرفت، تا خشم خود را از این نزدیکی روابط ابراز دارد.»

البته نزدیکی دوباره حماس به ایران بیش از همه متاثر از وقایع جنگ پنجاه روزه است به ویژه آنکه این تنها ایران بود که همزمان در دو عرصه دیپلماسی و نظامی حامی مقاومت به شمار می رفت.

از سوی دیگر تاکید رهبر معظم انقلاب بر ناامن شدن موجودیت رژیم صهیوینستی چه در صورت توافق هسته ای و یا عدم توافق بیانگر آن است که جمهوری اسلامی یک برنامه بلند مدت و اصولی برای تقویت گروهای مقاومت فلسطینی دارد و در این بین معیار حمایت از این گروه ها پایبندی آنان به آرمان مبارزه مسلحانه با این اسراییل است.

هر چند هر گروه مقاومتی که در برابر اسراییل قد علم کند مورد حمایت ایران قرار میگیرد با این حال گفته می شود جمهوری اسلامی در نظر دارد بر پایه یک استراتژی امنیتی با تقویت گروه های متعدد مقاومت فلسطینی عرصه مقابله با رژیم صهیونیستی را فراتر از دو یا سه گروه مشخص ببرد.

از سوی دیگر شکل‌گیری کانال های جدید با گروه‌های مقاومت کرانه باختری نوید آن را می‌دهد در صورت پایه ریزی یک برنامه دقیق امنیتی گروه های مقاومت در این منطقه به صورت مستقل وارد عرصه نبرد با رژیم صهوینیستی شوند. به ویژه آنکه موج جدیدی از تمایلات ضد صهیونیستی در بین جوانان کرانه باختری شکل گرفته که انسجام آن در قالب گروه های مقاومت می تواند نقش مهمی در مبارزه مسلحانه با رژیم صهوینستی به حساب آید.

هر چند ملاحظات امنیتی در کرانه باختری به مراتب گسترده تر از نوار غزه است و چرخه انتقال سلاح به این منطقه تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد با این حال با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه نقشه هایی از سوی فرماندهان نظامی برای تجهیز کرانه باختری طرح ریزی شده و به گفته برخی از منابع امنیتی در حال اجرایی شدن است.

به بیان دیگر پروژه ناامن تر شدن رژیم صهیونیستی در دو فاز کلید خورده است . اول تقویت بیشتر رابطه با گروه های مقاومتی که در نوار غزه علیه رژیم صهیونیستی مبارزه می کنند، دوم گسترش جبهه مقاومت به کرانه باختری با تقویت امنیتی، ساختاری و نظامی برخی گروه هایی که در سال های اخیر به دلیل عدم تشکیلات و تسلیخات مناسب نقشی در جبهه مبارزه با رژیم صهیونیستی نداشتند. 

منبع:خبرگزاری رجا

۹۳/۱۰/۰۱
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.