بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

در این گردهمایی به همراه داشتن هرگونه وسیله ای برای فیلمبرداری و یا ضبط صوت ممنوع بوده و برخلاف رویه چندین ساله دانشگاه ها تمامی دانشجویان پیش از ورود به این نشست باید مورد تایید قرار می گرفتند.
دانشگاه برای رونق دادن به این نشست، کلاس های گروه حقوق خود را تعطیل و دانشجویان را به پای سخنان خانم هاشمی برد به هر بهانه ای اجازه پرسش و پاسخی را به دانشجویان نمی داد.
برگزاری چنین گردهمایی علمی که فضای امنیتی بر آن حاکم می شود و کسی اجازه ثبت وقایع آن را ندارد خود دلیلی محکم بر سیاسی بودن این نشست به ظاهر علمی و البته هنجارشکنانه آن بود که متاسفانه به حقیقت پیوست.
 در این گردهمایی بااستناد به منشور کورش، ریشه حقوق بشر را در تاریخ دانست و بخشهایی از منشور کورش را که در تزاحمی آشکار با ادیان الهی و رفتار و سنت انبیا بود را خواند. از جمله آنها اشاره کورش در منشور، به احترام به بت پرستی و تشویق مردم به بت پرستی و همچنین حمایت از بتهای سنگی ، چوبی و تلاش خود(کورش) برای جلب رضایت بت بزرگ.
فائزه هاشمی از زبان کورش گفت: اینها احترام به اعتقادات و باور های مردم است مهم نیست با باور های مردم  با دین من (کورش) یکی هستند یانه ؛ این گونه به آن احترام می گذاشته.
 
تاکنون هیچ قطعنامه ای در محکومیت اسرائیل در شورای امنیت و سازمان ملل تصویب نشده است
 
این به اصطلاح استاد دانشگاه، اجرای حقوق بشر توسط حکومتها را از نقاط ضعف آن خواند و بیان داشت: مثال بارز سلیقه ای شدن اجرای حقوق بشر توسط دولت ها ، موضوع اسرائیل است که با جنایاتی که کرده خودش بزرگترین ناقض حقوق بشر است ولی می بینیم حتی یک قطعنامه از شورای امنیت و سازمان ملل خارج نشده که اسرائیل را محکوم کرده باشد هر قطعنامه ای هم قرار بوده صادر شود با "وتو" آمریکا رد شده ، بنابراین فکر نکنیم این نابرابری ها فقط در کشور ماست ، نه؛ همه جای دنیا چنین اتفاقی می افتد.
وی اضافه کرد: حکومت خوب، بیشترین تلاش را برای اجرای حقوق بشر در حق مردم خواهد داشت اگر بخواهیم بگوییم حکومت خوب چیست می گوییم حکومت خوب یعنی مسئولیت داشتن پاسخگو بودن، مبارزه با فساد، مبارزه با بی قانونی، یعنی حکومت قانون، اینکه اجازه ندهند کسانی بی قانونی بکنند و هیچکس هم نگویید چرا؟
وی مدعی شد: یکی از مهمترین دلایل انقلاب مردم ایران، حقوق بشر و آزادی بود ، آزادی یکی از مهمترین اصول حقوق بشر است که معمولا همین بخش در تعارض با خواست حکومتها قرار می گیرد. شعار انقلاب ما، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود.
زمانی که انقلاب پیروز می شود انقلابیون، حکومت را در دست می گیرند؛ لذا قانون اساسی که نوشته می شود ناشی از همین روحیه ظلم ستیزی و آزادی خواهانه است.
 
متهمین سیاسی ما را به عنوان متهمین امنیتی به دادگاه می برند و ادعا می کنند ما زندانی سیاسی نداریم
 
وی در تطبیق قوانین اساسی با حقوق بشر گفت : اصل 168 قانون اساسی که مربوط به جرم سیاسی و جرم مطبوعاتی است و معمولا مرتبط با حکومتهاست ؛ انقلابیون این قانون را گذاشتند تا حکومت بعدی را در چهارچوب قانون قرار دهند تا نتواند افراد سیاسی و مطبوعاتی که انتقاد می کنند و واقعیتها را نشان نمی دهند به چالش بکشند و متوقف کنند.
این محکوم امنیتی ادامه داد: جرم سیاسی هنوز تعریف نشده و آیین نامه آن تدوین نشده،متهمین سیاسی ما را به عنوان متهمین امنیتی به دادگاه می برند.  البته همیشه هم ادعا می کنند ما زندانی سیاسی نداریم.
هاشمی با اشاره به اصل 24 قانون اساسی که اعلام می کند: « نشریات‏ و مطبوعات‏ در بیان‏ مطالب‏ آزادند مگر آنکه‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ یا حقوق‏ عمومی‏ باشد. تفصیل‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند»  بیان کرد: متاسفانه این مگرهایی که در قانون آمده راه را برای سوء استفاده باز می گذارد یعنی آن کسانی که در قدرت هستند و یا فکر می کنند در قدرت هستند با استفاده از این مگرها کار خلاف قانون انجام می دهند. باید اینها تعریف بشود تا افراد نتوانند سلیقه ای رفتار کنند.
 
برای راهپیمایی و تجمع، احتیاجی به مجوز نیست و برخود با چنین تجمعاتی برخلاف قانون است
 
فرزند هاشمی رفسنجانی ادامه داد: با توجه به اصل  بیست و پنجم «بازرسی‏ و نرساندن‏ نامه‏ ها، ضبط و فاش‏ کردن‏ مکالمات‏ تلفنی‏، افشای‏ مخابرات‏ تلگرافی‏ و تلکس‏، سانسور، عدم‏ مخابره‏ و نرساندن‏ آنها، استراق‏ سمع و هر گونه‏ تجسس‏ ممنوع‏ است‏ مگر به‏ حکم‏ قانون» ‏، که این کار خلاف قانون متاسفانه زیاد اتفاق می افتد(ضبط و فاش‏ کردن‏ مکالمات‏ تلفنی) و یا برای مثال در اصل 27 قانون اساسی تاکید شده  تشکیل راهپیمایی بدون حمل سلاح آزاد بوده و افراد می توانند بدون مجوز راهپیمایی بکنند و برای انجام آن به هیچ مجوزی احتیاج ندارند ولی عملا می بینیم کمتر اتفاق می افتد که با چنین تجمعات برخورد نشود.
 
افرادی دستگیر می شوند و تا مدتی اصلا معلوم نیست کجا هستند!
 
وی اظهار کرد: برخلاف اصل 32 قانون اساسی، متاسفانه می بینیم، خیلی از دستگیری ها حکمی وجود ندارد. یک عده می روند فردی را دستگیر می کنند و تا مدتی گم است و اصلا معلوم نیست کجاست. با توجه به اینکه در این قانون تاکید شده باید جرائم ابلاغ شود اینهم در اکثر موارد انجام نمی شود. در قانون اشاره شده فرد دستگیر شده باید در اسرع وقت محاکمه شود ولی ما می بینیم این هم اجرا نمی شود. مثلا افرادی 5 سال است دستگیر شده اند ولی دادگاهی برای آنان تشکیل نشده است.
 در این لحظه یکی از دانشجویان در جواب به فائزه هاشمی که بندهای قانون اساسی را یکی پس از دیگری می خواند و مدعی می شود اینها اجرا نمی شود با حالتی تمسخر آمیز فریاد زد : پس کدوم اجرا میشه؟
هاشمی جواب داد:من اصولی از قانون را می خونم که اجرا نمی شوند. 
( وی در این نشست بیش از 10 مورد از اصول قانون اساسی را نام برده و مدعیست که همگی آنها در کشور اجرا نمی گردد.)
وی در پایان مدعی شد: ما خوشبختانه قوانین خوبی داریم ولی حرکت در مسیر دموکراسی، زمان بر است و سختی و هزینه دارد و باید حداقل اینجا(دانشگاه آزاد پردیس) کاری بکنیم.
لازم به ذکر است مستندات این نشست به اصطلاح علمی نزد سازمان بسیج دانشجویی محفوظ است.
منبع:سایت سازمان بسیج دانشجویی

۹۳/۱۰/۰۵
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.