بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

امام جمعه کرج با اشاره به آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل بیان داشت: در این آیه شریفه به یکی از ملزومات بندگی خدا که همان اجتناب از طاغوت است اشاره گردیده که لازمه این امر شناخت طاغوت است.
وی افزود: طاغوت برای مبالغه در طغیان بیان شده و به کسی که طغیان او زیاد است گفته می شود. هر مستکبر و هر ظالمی طاغوت است و اولین طاغوت شیطان رجیم است و در قرآن کریم نیز به دشمنی شیطان با انسان اشاره شده است. اما این دشمن نمونه ای از دشمن های درونی است و به همین ترتیب دشمنان بیرونی هم داریم که باید در مقابله با آنها هشیار باشیم.
خطیب جمعه کرج عنوان داشت: بزرگترین خواسته دشمن این است که در بحث دین و در امر دنیا پیشرفتی نداشته باشیم و این اصل و اساس رفتارهای دشمن را تشکیل می دهد و برای مقابله با تمام این ها دستورات دینی متناسب داده شده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز، با اشاره به آیه ۱۴۹ سوره آل عمران که بر این نکته تاکید دارد که دشمن در پی این است که جامعه را دچار خسران و بازگشت به گذشته کند بیان داشت: مصداق عینی این آیه وضعیت فعلی جامعه ماست، هم اکنون مشاهده می کنیم که بوق های تبلیغاتی استکباری با انواع برنامه ها در تلاشند تا جامعه را به عقب بازگردانند و با ترویج مسائلی مانند زرتشتی گری و گبری گری روح طاغوتی را در جامعه زنده کنند، و مسائلی که ۵۰ سال و ۷۰ سال قبل در جامعه ما رواج داشتند، مانند دستوری که به رضاخان داده شده بود مبنی بر اینکه مسائلی مانند زرتشتی گری و بهایی گری را در جامعه نشر دهد.
امام جمعه کرج، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با توصیه مجدد به رعایت تقوای الهی بیان داشت: در کلام امیرالمومنین تقوا امان نامه الهی برای انسان است و انسان را از تمام آفات دینی و دنیایی حفظ می کند.
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به روز هشتم ماه ربیع، سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) تشریح کرد: دوران امام حسن عسکری (ع) نسبت به دوران بقیه ائمه به مراتب سخت تر بود. محدودین های امام بسیار زیاد بود. خلفای دوران آن حضرت به دلیل احادیث مربوط به امام زمان (عج) بر ایشان بسیار سخت گرفته و حتی سعی می کردند در ازدواج ان حضرت نیز مشکل ایجاد کنند. در عین حال امام به وظایفی چون حفظ جایگاه امامت، تبیین علوم اسلامی بین مردم، رتق و فتق امور مومنین، ارتباط با نواب حضرت برای تربیت مردم برای دوران غیبت نیز مشغول بودند که به علت سخت گیری های بیش از حد عباسیان متحمل درد و رنج فاوان در این راه گردیدند.
در ادامه امام جمعه شهرستان کرج با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج) و دعا برای توفیقات مردم و استفاده هاز برکات این روز یاد آور شد: مبادا عده ای نادانسته به عنوان شاد کردن دل حضرت زهرا (س) در این روز مسبب خطاها و اقداماتی شوند که دل اهل بیت را برنجانند، این افراد بدانند که این اقدامات را نه عقل سلیم می پسندد و نه از طرف خاندان معصومین وارد شده و توصیه شده نیست. مبادا ناخواسته ملعبه دست کسانی شویم که نمی پسندند این تفکر متعالی شیعی در جهان توسعه یابد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سفر ریاست محترم مجلس به سه کشور عراق و سوریه و لبنان، این اقدام و این اتحاد را بسیار با ارزش دانسته و با اشاره به ترفند خائنانه ارزان کردن قیمت نفت عنوان کرد: با پایین آوردن قیمت نفت در تلاش اند تا محور مقاومت را در تنگنا قرار دهند و مسیر ارتزاق این کشورها را که عموما وابسته به نفت هستند را مسدود کنند، این سفر نشان داد حمایت ایران از محور مقاومت کماکان به قوت خود باقی است و همین مسئله باطل السحر این خیانت آشکار عربستان خواهد بود.
وی همچنین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز واقعه نهم دی ماه و اهمیت این واقعه در تاریخ ایران، خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که چرا دشمنان سعی در تضعیف و کم اهمیت جلوه دادن و به فراموشی سپردن این واقعه مهم هستند و سعی می کنند که آن را دچار تحریف کنند؟ چرا اینان تلاش می کنند از سران داخلی فتنه رفع اثر شود؟
خطیب جمعه کرج ادامه داد: دلیل این امر این است که ۹ دی یک شعار نبود، بلکه جلوه اعتقاد مردم به نظام و ادامه یافتن مکتب و مذهب بود و ۹ دی اعلام برائت از دشمن و اعلام پایبندی به نظام و نشان دادن عزم و اراده و غیرت دینی بود.
وی در این راستا به بعضی ابعاد این قضیه اشاره و افزود: هیچ عقل سلیمی نمیپذیرد که در جریان فتنه مسئله مهمی به این صورت، بدون یک طراح باشد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد:دست منافقان و سفارتخانه های خارجی و بعضی از افراد بی بصیرت و عده ای از مسئولین با گرایش های خاص در کنار هم جبهه ای را به نام مردم و به کام سران امریکا و انگلیس در ایزان تشکیل داد و با قرار دادن مردم در مقابل هم، امنیت ملی ایران را به مخاطره انداخته و بی اعتمادی به نظام را به وجود بیاورند، تا به این وسیله نظام را ساقط کنند.
وی گفت: خروش مردم که به شکل خودجوش به وجود آمده بود چشم فتنه را از جا درآورد و این از امتیازات نظام اسلامی است که از حمایت و دفاع مردمی برخوردار است.
امام جمعه کرج ۹ دی را متعلق به مردم است دانست و تاکید کرد: ۹ دی، ۱۵ خرداد و ۲۲ بهمن دیگری است ک هروح حاکم بر همه این ایام یک روح است و هدایت های الهی در آن ملموس و مشهود است و ۹ دی نشان داد که ملت ایران با همه افکار سیاسی و جناحی در چارچوب نظام در برابر تمام دشمن ها و فتنه گران، یکپارچه پر توان، محکم و با صلابت ایستاده است.
وی همچنین نقش راهبردی رهبر معظم انقلاب بی بدیل عنوان کرد و خاطرنشان ساخت:، معظم له با بیش از ۵۰ سخنرانی مردم را با تمام زوایای فتنه آشنا کرده و مدبرانه و حکیمانه صفوف مردم را از فتنه گران تمییز دادند و در عین حال با دستور بررسی مجدد آرا و مسایل دیگر صبورانه فضا را آرام کردند.
وی با اشاره به عملکرد برخی افراد و سران در قبال وقایع سال ۸۸ افزودند: اینها در ۹ دی هم مردم را از دست دادند، هم امام را از دست دادند و هم حمایت های الهی را از دست دادند.
آیت الله حسینی همدانی در پایان با اشاره به روز نهضت سواد آموزی و اشاره به عملکرد موثر و بی نظیر نهضت سواد آموزی البرز از این نهاد انقلابی تشکر نمودند.

منبع:خبرگزاری اسنا

۹۳/۱۰/۰۵
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.