بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی؛ پویا پارسا گفت: دستاوردهای فضایی و ماهواره ای در عصر ارتباطات که اکثر کشورهای صنعتی به آن توجه نشان می دهند، در کنار پیشرفت های هسته ای، موشکی و توسعه صنایع مختلف مخابراتی، خودروسازی، فولادسازی، نفت وگاز و پتروشیمی و... نشان می دهد که جمهوری اسلامی، به باشگاه کشورهای توسعه یافته جهان وارد شده و این دستاوردهای جمهوری اسلامی، می تواند ضمن تقویت استقلال کشورهای اسلامی از فناوری های کشورهای صنعتی غرب، مانع سلطه جویی، ماجراجویی و دخالت های آمریکا و ایادی آن در کشورهای خاورمیانه، اسلامی و درحال توسعه شود و نظام سلطه را با چالش مواجه خواهد ساخت و بی شک بزودی شاهد روندی خواهیم بود که دیگر آمریکا ونظام سرمایه داری وامپریالیسم جهانی نمی تواند ادعا کند که تنها ابرقدرت جهان است و هیچ کشوری قادر به رقابت صنعتی با آمریکا نیست.
وی افزود : دستاورد جمهوری اسلامی در روزگاری که به عصر ارتباطات و مخابرات معروف شده و فناوری پیشرفته جهان و کشورهای صنعتی، شامل برنامه های هوافضا، ماهواره، مخابرات و ارتباطات است ، نشان می دهد که جمهوری اسلامی از فناوری های روز دنیا برخوردار است ودر عرصه کشورهای صنعتی وارد شده است و فناوری های جدید تنها در اختیار آمریکا نیست تا هرگونه که بخواهند برای منافع خود و علیه منافع ملل ستم دیده جهان استفاده کنند.
پارسا تصریح کرد : در دو دهه اخیر، بسیاری از کشورهای در حال توسعه ، برای آن که در زمره کشورهای توسعه یافته قرار بگیرند، تلاش داشتند که با رشد سرمایه گذاری در تولید و ایجاد صنایع مختلف و ایجاد  دانشگاه و مراکز تحقیقاتی خود را در ردیف کشورهای توسعه یافته قرار دهند. در حالی که امروز، کشوری مانند جمهوری اسلامی توانسته طی روند سی ساله بعد از انقلاب شکوهمند وارزشی خود نه تنها از مراحل گذار توسعه صنعتی در بسیاری از رشته های صنعتی عبور کرده بلکه پا به عرصه فناوری روز جهان یعنی ارتباطات و ماهواره و موشک گذاشته است و ظرف مدت کوتاهی چهار ماهواره به فضا پرتاب کرده است.
پارسا در ادامه با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی جزو کشورهای پیشتاز در عرصه فناوری است گفت: در چند سال اخیر، پایداری و پافشاری جمهوری اسلامی بر توسعه علم و فناوری باعث شده که پیشرفت های علمی و فناوری در بخش ها و نقاط مختلف کشور با پیشرفت روز افزون مواجه شود و هر سال چند خبر خوش عرصه فناوری ، کام ملت ایران ومسوولان و دانشمندان ایرانی را شیرین می کند و در عین حال، دشمنان و کشورهای متخاصم را گیج و متعجب کرده که چگونه کشوری مانند ایران مراحل خودکفایی و قطع وابستگی و رشد فناوری وصنعتی خودرا با شتاب طی کرده و الگویی برای کشورهای اسلامی و درحال توسعه و منتقد نظام سرمایه داری شده و نظام سلطه را به چالش گرفته است.
وی در پایان تاکید کرد : جای تقدیرو سپاسگزاری است که با تلاش متخصصان ، دانشمندان ، مدیران و کارگران صنعتی کشور، تنها ظرف چند سال این همه دستاورد صنعتی، علمی و فناوری نصیب کشور شده است و از آغاز برنامه اول توسعه تاکنون به خاطر تلاش و فداکاری جوانان و متخصصان کشور، بسیاری از مسیرهای سخت خودکفایی ، طراحی و تولید داخلی، ساخت محصولات با برند ملی، صادرات و قرار گرفتن در باشگاه کشورهای پیشتاز فناوری، طی شده است.

منبع:سایت سازمان بسیج دانشجویی

۹۳/۱۲/۰۲
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.