بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

امام‌جمعه کرج با اشاره به آیه ۳۸ سوره انعام گفت، قرآن تبیان لکل شی‌ء است و از هیچ مسئله‌ای در دین اسلام فروگذار نشده است؛ و نشانه دیگر این کمال، خاتمیت پیامبر اسلام (ص) و نیامدن پیامبران دیگر است.
وی با اشاره به آیه ۳۴ سوره حدید گفت: سیاست در متن دین است؛ همه انبیا موظف به ولایت و مبارزه با طاغوت بودند که در بطن خود سیاست و تشکیل حکومت را دارد و بعدازآن اقامه قسط و عدل وظیفه بعدی هر نبی است. باید توجه داشت که حاکمیت وقتی شکل می‌گیرد که دین حق با حضور مردم همراه باشد، به همین دلیل می‌بینیم دوران طولانی امیرالمؤمنین در بین مردم حضور داشت ولی حکومت تشکیل نشد.
وی افزود: مجری قانون الهی انسان معصومی است که خدا تعیین می‌کند که برای نیل به این وظیفه و تشکیل حکومت عدل و قسط به حمایت مردم نیاز است.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: پرداختن به ابعاد وجودی آن حضرت فقط از عهده معصومین برمی‌آید و هرچه ما می‌دانیم از طریق همین معصومین به ما رسیده است.
وی ادامه داد: ایشان در عین خانه‌داری و وظایف همسری از وظایف اجتماعی غافل نبودند، مانند جلسه اخلاق ایشان برای زنان مدینه داشتند. از ویژگی‌های ایشان بصیرت سیاسی عمیق ایشان بود و توطئه‌های دشمن در مقابل ولایت را به‌خوبی می‌شناخت و از حریم ولایت دفاع می‌کرد و در عمل رهبری جریان مبارزه با طاغوت آن زمان را حضرت بر عهده داشت.
وی با اشاره به نقش اساسی بانوان در جامعه گفت: چه برنامه و طرحی برای این قشر عظیم عمدتاً جوان طرح و اجراشده است؟ ما می‌بینیم که حضرت زهرا میدان مبارزه خود را در جامعه بانوان قرارداد.
دشمنان می‌خواستند با تجلیل و تشییع دختر پیامبر و اقامه عزای ساختگی برای ایشان امامت را در جامعه از بین ببرند. ولی حضرت با وصیت سیاسی خود که در آن قید کردند مرا شبانه دفن کنید، فرصت این توطئه شوم را از آن‌ها گرفت.
خطیب جمعه کرج با اشاره ۱۹ اسفند، سالروز تأسیس بنیاد مستضعفان گفت: پس از انقلاب تلاش گسترده‌ای برای رفع تبعیض و محرومیت در جامعه به وجود آمد. مأموریت این بنیاد حفظ اموال و اسناد به‌جامانده از دوران طاغوت و دیگری صرف این اموال در حمایت از محرومین و مستضعفین بود که آثار و برکات آن در جامعه ادامه دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ۸ اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، تربیت الهی را مهم‌ترین وظیفه انبیا الهی دانست و گفت: دانش آموزان امانت جامعه در دستان آموزش‌وپرورش است. اگر در تربیت اینان کوتاهی شود خیانت به‌جامعه و کشور است. ما باید دانش آموزان را همه‌جانبه، جامع، با بصیرت، با آگاهی کامل برای فردا تربیت کنیم، نه امروز؛ چراکه دشمنی دشمنان ما تمام‌شدنی نیست و راه‌اندازی ۱۶ کانال جدید فارسی‌زبان ماهواره‌ای طی ۲ ماه گذشته یکی از گواهان این مدعاست.
وی افزود: اولیا مدرسه باید روح عبودیت و بندگی را در فطرت نوجوانان و جوانان زنده کنند تا در مسئولیت‌های آینده بتوانند خدمت کنند و مفید باشند.
امام‌جمعه کرج با اشاره به معضلات فرهنگی که در سایه بی‌توجهی مسئولین دامن‌گیر استان شده است گفت: کسی که مسئول شد و نظارت بر مجموعه‌اش نداشت در مقابل خلاف‌های صورت گرفته آن مسئول عذری نخواهد داشت. چرا باید در شهر ما کلاس‌های موسیقی مختلط تأسیس و تبلیغ شود، کسی منکر آموزش و ارزش آن برای جامعه نیست ولی چه توجیهی برای برگزاری کلاس‌های زبان مختلط در کرج وجود دارد؟ این مسیر آرمان جمهوری اسلامی نیست.
وی ادامه داد: همه‌کسانی که در این استان مسئولیتی دارند و در زیرمجموعه آن‌ها مظاهر فساد وجود دارد بدانند که خواسته مردم استان این است که هیچ مظهری از مظاهر فساد در این استان قدرت علنی شدن نداشته باشد.
در ادامه نمازگزاران جمعه با تکبیرهای بلندشان حمایت خود را از این بیان اعلام کردند.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سال فرهنگ قرار داریم، ادامه داد: متأسفانه در برخی روزنامه‌ها به مقدسات اهانت می‌شود ولی از هیچ جا صدایی بلند نمی‌شود. نزد خدا و رسول چه عذری داریم هنگامی‌که با پول بیت‌المال و در کشور اسلامی به امام حسین (ع) توهین بشود.
خطیب جمعه کرج با اشاره به برگزاری نهمین رزمایش دریایی پیامبر اعظم (ص) در آبگاه استراتژیک تنگه هرمز با شعار «اقتدار و امنیت پایدار با عزم ملی و مدیریت جهادی»، گفت: این رزمایش‌ها تأثیرات و پیام‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای دارند و پیام امنیت منطقه را به همسایگان و اعلام قدرت و اقتدار ایران و نمایش آن را به سایر کشورهای جهان می‌دهند؛ و البته باید به یاد داشت قدرت اصلی ایران ایمان و اطاعت و ولایت‌پذیری نیروهای آن بوده که با رزمایش کردن و مانور دادن قابل نشان دادن نیست.
امام‌جمعه کرج در پایان خطبه‌های نماز جمعه از مسئولین خواست در روزهای پایانی سال که عده‌ای مشغول خریدهای نوروزی خود هستند در کنترل و نظارت بر بازار دقت کنند تا سودجویان فرصت آزار مردم را نداشته باشند و با اشاره به در جریان بودن ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران و برادران گفت: افراد باصلاحیت باید این سنگرها را پر کنند و وظیفه خانواده‌ها تبیین و روشن کردن این قضیه برای فرزندان مستعد و علم طلب خود است.

منبع:خبرگزاری اسنا

۹۳/۱۲/۰۹
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.