بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

وی افزود: آل سعود در خیال خام انتقام‌گیری از یمن به خاطر شکست در سوریه است، شکستی که از محور مقاومت در سوریه متحمل شد، آل سعود به دنبال جبران آن شکست است در حالی که باید بداند نگاه فرزندان انقلابی امام (ره) به آل سعود همان نگاه امام به آل سعود است که در اندیشه و سخنرانی‌های امام، آل سعود به عنوان مزدور و آلت دست آمریکا در منطقه نام برده شده بود و اینبار هم آل سعود مثل همیشه پرچم مزدوری آمریکا را در مواجهه با انقلاب‌های مردمی منطقه به دوش دارد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در ادامه تأکید کرد: نکته قابل توجه در این شرایط تناقض در رفتار آمریکا، غرب و مجامع بین‌المللی است، مجامع بین‌المللی قوانین بین‌المللی را تا جایی که منافع مستکبران را تأمین کند، اجرا می‌کند، اگر اتفاق کوچکی در گوشه‌ای از دنیا بیفتد که منافع مستکبران را تحت‌الشعاع قرار دهد، مجموعه قوانین بین‌المللی روی میز می‌آید و سیل محکومیت‌ها به راه می‌افتد اما در موضوع تجاوز عربستان به یمن با اینکه حاکمیت یک کشور توسط عربستان کاملاً نقض شده، شاهدیم کوچکترین اثری از این مخالفت‌ها مشاهده نمی‌شود.

وی یادآور شد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران این است که باید مسئولین ما ورود فعالانه به بحث داشته باشند چه چیزی آشکارتر از دخالت عربستان در امور یمن و تناقض موجود؟ بایستی جهانیان پاسخگو باشند؛ حکام دست‌نشانده خلیج فارس از ترس انقلاب‌های مردمی درصدد خاموش کردن جنبش مردمی یمن هستند، سرنوشت انقلاب مصر و بحرین به حول و قوه الهی در یمن تکرار نخواهد شد.

حیدری بر همین اساس تصریح کرد: امروز دست خبیث آمریکا و اسرائیل پشت نگاه تکفیری قرار گرفته و این جریان تکفیری جنگ نیابتی آمریکا علیه انقلاب‌های مردمی است و شاهدیم وقتی که آل‌سعود به یمن حمله می‌کند، معارضان سوری هم اعلام حمایت می‌کنند و در واقع همه بساط جریان تکفیری برای خاموش کردن نطفه‌های انقلاب‌های مردمی در یمن است.

وی با بیان اینکه باید مسئولان از انقلاب یمن به طور جدی حمایت کرده و ورود فعال و جدی در این موضوع داشته باشند، گفت: بهانه حضور در مذاکرات هسته‌ای بهانه‌ای نیست که بشود درباره موضوع یمن یک موضع‌گیری شفاف نداشته باشیم، از طرف بسیج دانشجویی هم اعلام آمادگی می‌کنیم که با همان نگاه آرمانی آماده هر گونه کمک به انقلاب یمن هستیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با فارس با اشاره به مسئولیت سازمان ملل و شورای امنیت در موضوع تجاوز عربستان به یمن، گفت: متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل عدم کارایی و آلت دست مستکبران بودنشان را در دوره‌های گذشته به اثبات رسانده‌اند و تاکنون نیز بعد از گذشت چندین ساعت از تجاوز عربستان به یمن حتی یک محکومیت خشک و خالی هم اتفاق نیفتاده است و در حال تنظیم کردن مواضع‌شان با جریان‌های استکباری عالم هستند.

وی اضافه کرد: کارآمدی سازمان‌های بین‌المللی به اندازه‌ای پائین آمده که جهان باید به فکر مدل جدیدی برای احقاق حقوق از دست رفته ملت‌های دنیا باشد، حتی مسئولان سازمان ملل به طور لفظی تجاوز عربستان به یمن را محکوم نکردند که البته اگر هم باشد در حد حرف و سخن است که آن هم خیلی جدی نخواهد بود؛ هر وقت پای آمریکا در میان باشد، سمت و سوی حرکت سازمان‌های بین‌المللی هم در همان مسیر خواهد بود.

ودود حیدری در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات اینچنینی آل سعود نتیجه‌ای جز تسریع در روند اضمحلال حکام دست‌نشانده و پادشاهان منطقه به دنبال نخواهد داشت.

منبع:سایت سازمان بسیج دانشجویی

۹۴/۰۱/۰۸
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.