بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

اس-300 سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست که در ابتدا برای رهگیری هواپیماها و موشک‌های کروز ساخته شده و بعدها توانایی رهگیری موشک‌های بالیستیک نیز به آن افزوده شد. اس-300 پی‌ام‌او یکی از مرگبارترین موشکهای زمین به هوای قابل استفاده در تمامی ارتفاع‌ها به شمار می‌رود که توانایی پیگیری همزمان 100 هدف و درگیری با 12 هدف را دارد.

این خبر ساعاتی پس از آن اعلام شد که گفته شد روسیه قصد دارد سامانه پیشرفته‌تر این سلاح دفاعی یعنی «اس-400» را در اختیار متحد شرقی خود چین قرار بدهد.

«آناتولی آسایکین» مدیر عامل شرکت دولتی «روس  آبارون اکسپروت» که در زمینه خرید و فروش تسلیحات نظامی فعال است، تایید کرد چین و روسیه قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن روسیه سامانه پدافند هوایی اس-400 را به چین می‌فروشد.

اس-400 نسل جدید پدافند هوایی روسیه است که طرح ارتقا یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 است. این سامانه موشکی قابلیت درگیر شدن با هر هدف هوایی من جمله هواپیما، بالگرد، پهپاد و هم‌چنین اهداف دیگر مانند موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را با سرعت 4 هزار و 800 متر بر ثانیه دارد.

منبع:خبرگزاری فارس

۹۴/۰۱/۲۴
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.