بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

سردار دهقان در دیدار با همتای روسی

جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۳:۲۳ ب.ظ

وزیر دفاع کشورمان مواضع دولت روسیه در قبال مسایل جهانی و منطقه ای را بسیار نزدیک به مواضع جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: احساس می کنیم مجموعه دولت روسیه بر ضرورت ایجاد نظم جدید جهانی رسیده است.

سردار دهقان با بیان اینکه ما نیازمند ائتلاف برای رسیدن به صلح جهانی پایدار هستیم گفت: از درک درست روسیه در سطح راهبردی مبنی بر این که دولت آمریکا نمی تواند دوست و شریک قابل اعتمادی باشد حمایت می کنیم.

​وزیر دفاع ایران با تاکید بر ضرورت تشکیل جبهه مقاومت در برابر توسعه طلبی های آمریکا و متحدانش گفت: پیگیری و اجرای مصرانه مواضع اصولی و منطقی دو کشور می تواند بسیاری از تهدیدات ضدامنیتی را خنثی کند. 

روابط سازنده تهران و مسکو عامل مهم ثبات جهانی است

وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار با تشکر از حضور و سخنرانی مفید و سازنده سردار دهقان در کنفرانس امنیت بین المللی مسکو تاکید کرد: اعتقاد داریم توسعه روابط سازنده میان تهران و مسکو عامل مهم ثبات جهانی و منطقه ای است.

شایگو افزود: موافقت نامه دفاعی که در ژانویه 2015 میان ایران و روسیه منعقد شد مبنای مهم و جدی برای توسعه روابط دوجانبه است.

وزیر دفاع روسیه با انتقاد شدید از اعمال تحریم ها علیه کشورهای مستقل، این تحریم ها را ظالمانه و بر خلاف موازین بین المللی دانست.

شایگو با اشاره به اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا در جهان، همکاری همه کشورها برای مقابله و خنثی سازی این گونه اقدامات را خواستار شد.

وزیر دفاع روسیه همچنین بر برگزاری اجلاس مشترک میان ایران، چین و روسیه در آینده نزدیک برای مقابله با تهدیدات مشترک تاکید کرد.

طرفین در این دیدار توافق کردند همه مسایل فنی سامانه پدافند هوایی اس300 را بررسی و تا پایان سال جاری میلادی تحویل این تسلیحات به ایران را عملیاتی کنند.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از روز چهارشنبه برای دیدار سه روزه و شرکت در چهارمین کنفرانس امنیتی بین المللی مسکو، در این کشور به سر می برد.

منبع:خبرگزاری مهر

۹۴/۰۱/۲۸
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.