بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

پادگان ابوذر

يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۱۰ ق.ظ

بعد از پیروزی انقلاب نام این پادگان به پادگان ابوذر تغیییر یافت. دلیل انتخاب نام ابوذر شاید به خاطر نام صحابه ارزشمند پیامبر اکرم(ص) و یا بدلیل رشادت‌های سرلشگر خلبان علی اکبر شیرودی و ایثار و فداکاری او در غرب کشور بوده است که نام پسرش ابوذر را برای این پادگان انتخاب کرده‌اند.

پادگان ابوذر به دلیل اینکه نزدیکترین پادگان به نقطه صفر مرزی در غرب کشور است در طول هشت سال دفاع مقدس یکی از مراکز مهم و تأثیرگذار نظامی بوده است.

یکی از رزمندگانی که نقش اساسی در جلوگیری از سقوط پادگان ابوذر داشت شهید شیرودی بود. روزی بنی صدر به‌عنوان فرمانده کل قوا به پادگان ابوذر آمده بود و دستور داد تا تمام تجهیزات نظامی پادگان به بیرون منتقل شود و زاغه‌های مهمات هم بایستی منهدم شود. شهید شیرودی در جواب چنین دستوری گفت:
- ما برای این انقلاب و آب و خاک خون‌های زیادی داده‌ایم. من به پشتوانه خدای بزرگ و با کمک مردم و رزمندگانی که در اینجا هستند تا آخرین قطره خونم از پادگان دفاع خواهم کرد و هرنوع وسیله و تجهیزاتی را بخواهید از این پادگان ببرید آنرا منهدم می‌کنم.

بنی صدر تا این حرف‌ها را شنید پادگان را ترک کرد و رزمندگان همه با هم این شعار را سر دادند: ” حزب الله.. حزب الله پیشمرگ روح الله ”

هم اکنون پادگان تاریخی ابوذر با پیکر زخمی و رازهای فراوان از مقاومت و ایثار فرزندان ایران زمین مغرور و استوار همچون نگینی در غرب ایران اسلامی می‌درخشد و سالیانه محل حضور زائران و راهیان سرزمین نور است.

دریافت
حجم: 13.2 مگابایت
توضیحات: فایل پی دی اف

منبع فایل:سایت ستاد راهیان نور کشور

استفاده از عکس ها با ذکر منبع بلامانع است.

۹۴/۰۲/۰۶
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.