بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

وی در مقایسه وضعیت نطنز در دولت قبل و بیانیه های انجام شده دولت فعلی با اشاره به موفقیت دستیابی به غنی سازی بیست درصد و استفاده از این درصد غنی سازی برای درمان 800 هزار بیمار ایرانی گفت: در بیانیه لوزان اجازه لوزان اجازه غنی سازی بیش از 3.67 درصد به ایران داده نشده است و کاربرد این درصد از غنی سازی برای ما پوشیده است و گمان نمی کنم که جایی قابل استفاده باشد. 
وی درباره تفاوت شرایط فردو در دولت قبل و فعلی ضمن اشاره به اینکه فردو از یک مرکز غنی سازی تبدیل شده است به یک مرکز تحقیقات هسته ای گفت: با این وضعیت از این به بعد کلاس های درس دانشجویان فیزیک هسته ای در بیابان های اطراف قم و چهل متر زیر زمین برگزار می شود.
وی در پاسخ به این شبهه که پلوتونیوم برای ساخت بمب و تسلیحات هسته ای به کار می رود گفت: پلوتونیوم برای تامین سوخت نیروگاه های برق هسته ای تولید می شود و تنها به عنوان ساخت بمب نیست.
نبویان با بیان اینکه در بیانیه لوزان خواسته شده است که قلب راکتور اراک نابود شود و پس از آن با کمک های بین المللی دوباره ساخته شود گفت: این یک وعده سر خرمن است و هنوز هیچ کشوری متعهد نشده است که این فناوری را برای ما بسازد و از طرفی تولید دوباره آن چهار الی شش سال طول خواهد کشید.
وی با اشاره به سخنان رهبری در رابطه با اینکه خط قرمز ما تحقیق و توسعه است گفت: در بیانیه لوزان برای این خط قرمزها که نباید هیچ محدودیتی برای آن قائل شد چارچوب تعریف شده است و ادامه پیدا کردن تحقیق و توسعه ایران را صرفا برای سانتریفیوژها و به مدت زمانی کوتاه محدود کرده است .
وی نظارت های پذیرفته شده در توافق نامه های فعلی را برای امنیت ملی خطرناک و قابل قابل باور توصیف کرد و گفت: براساس قانون حق انتخاب بازرس با ما بوده و این مسئله به این دلیل است که بسیاری از افرادی که برای نظارت می آیند جاسوس هستند و اطلاعات دانشمندان هسته ای از طریق آنها به بیرون درز پیدا میکند علاوه بر آن توانایی این را دارند که با وارد کردن ویروس به دستگاه های کنترل کننده سانتریفیوژ آنها را از کار بیندازند.
نبویان همچنین گفت: این مسئله که تمام زیربناهای کشور را در اختیار دشمن قرار دهیم و طی توافقات بپذیریم که علاوه بر نظارت های شدید اطلاعات تسلیحاتی و نظامی کشور نیز در اختیار دشمن قرار بگیرد خدمت نیست بلکه یک خیانت محرز است.
وی با اشاره به اینکه طبق توافقات قانون تحریم ها پابرجا می ماند و تنها اجرای آن تعلیق می شود گفت: در مقابل این حجم عظیم تعهدات از طرف ایران وعده برداشته شدن این مقدار کم از تحریم ها یک فاجعه است.
نبویان با گله از اینکه تیم مذاکره کننده ایران بسیار ضعیف عمل کرده است گفت: در قطعنامه های علیه ایران اکثر موارد تحریم تنها به بهانه هسته ای بودن صادر شده و تحریم هسته ای محسوب نمی شود تا طبق توافق برداشته شود و تیم مذاکره کننده می بایست تمام قطعنامه ها را در بیانیه ها عنوان می کرد که با صورت نپذیرفتن این کار دست دشمن برای اظهارات خلاف بر این باز گذاشته شده است.
وی ابراز امیداوری کرد که تیم قدرتمندتری به تیم فعلی کمک کند و تحریم ها را به صورت یک جا از بین ببرند و این حق ملت ایران است و توافق نامه این چنین در شان ملت ایران نیست.
در ادامه جلسه به صورت پرسش و پاسخ ادامه پیدا کرد.
یکی از پرسش کننده با اشاره به پاره ای از سخنان رهبری درباره اعتماد به تیم مذاکره کننده و خوش بین بودن ایشان به دولت خدمتگزار از نبویان پرسید دلیل نقد شما از دولت و اینکه نظر شما با رهبری مخالف است چیست نبویان در پاسخ گفت: اینکه اعتماد داشته باشیم دلیل نقد نکردن نیست ما نمی گوییم آنها خائن هستند اما بسیار اشتباه داشتند.
نبویان همچنین در پاسخ به این سوال که چرا بیانیه ها در مجلس بازخوانی و بررسی نمی شود گفت: متاسفانه این دولت تعامل با مجلس را نمی خواهد و هنوز بیانیه ها و توافق نامه ها را برای بررسی به صحن مجلس نیاورده است در حالی که این مسئله یک قانون است و دولت اهل اجرای قانون نیست.

منبع:سازمان بسیج دانشجویی

۹۴/۰۲/۰۹
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.