بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

وی با رد مخالفت بسیج با برگزاری این کرسی‌ها با اشاره به اینکه تعداد درخواست‌های بسیج دانشجویی برای برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی به‌مراتب بیش از سایر تشکل‌های دانشجویی است، ادامه داد: به همین نسبت تعداد مخالفت‌هایی که با این درخواست‌ها شده نیز خیلی بیشتر است. بسیج نه‌تنها مخالفتی با برگزاری این کرسی‌ها ندارد، بلکه منتقد رویکرد فعلی هم هست. مجموعه مدیریتی برخی دانشگاه‌ها نسبت به این موضوع بیش از حد حساس هستند و خیلی طول می‌کشد تا موضوع مورد بحث کرسی آزاد‌اندیشی را بررسی و تصویب کنند و مجوز بدهند.‌ فکر می‌کنم اگر با دید بازتری به موضوع نگاه کنند و سعه صدر و تحمل بیشتری داشته باشند و نگاه خاص و تهدیدی به دانشگاه نداشته باشند، در کرسی آزاد‌اندیشی با هر موضوعی هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باید اجازه بدهند دانشجو حرفش را بزند و مخالفان و موافقان نیز نظرشان را ارائه کنند. برخی روسای دانشگاه‌ها و حراست دانشگاه‌ها خیلی سخت گرفته‌‌اند، فکر می‌کنند اگر یک استاد یا دانشجویی حرفی را زد الان کشور به هم می‌خورد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: این آیین‌نامه‌ها نه‌تنها کمکی به برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی نکرده بلکه موجب کندی در این امر شده‌است. دانشجویان نباید زیاد دنبال قالب‌ها و کلیشه‌ها باشند و می‌توان کرسی آزاداندیشی50نفر و 500نفره هم برگزار کرد. بدنه دانشجویی باید نگاه بازتری نسبت به کرسی آزاد‌اندیشی داشته باشد.

وی بیان داشت:درخواست‌های بسیار زیادی از سوی تشکل‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی برای برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی به هیأت نظارت در دانشگاه‌ها ارائه شده که با آنها حتی در ترم جاری مخالفت شده‌است. برای مثال، درخواست با موضوع هسته‌ای، مذاکرات و مباحث اقتصادی و اجتماعی ارائه کرده‌ایم که موافقت نشده‌است.

گودرزی خاطر نشان کرد:یکی از موانع توسعه کرسی‌های آزاداندیشی دلایل کمبود زایش علمی توسط استادان در دانشگاه‌ها این است که کسی حرف نویی نمی‌زند.حرف‌ها به ویژه در حوزه علوم انسانی تکراری است. اگر حرف جدیدی نبود گوش شنوایی هم پیدا نمی‌شود.
منبع:سازمان بسیج دانشجویی
۹۴/۰۳/۳۰
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.