بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

وی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب دانشگاه‌ها را یکی از مراکز تقابل و درگیری با تهدیدات دشمنان عنوان کردند، گفت: ایشان پیش‌بینی کرده بودند که دشمن در حوزه غیر‌نظامی نیز ورود می‌کند و به همین دلیل دستور تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب را دادند.
وی اصل تعابیر امام را در مضامین و گفته‌های ایشان دانست و اضافه کرد: بسیج دانشجویی به منظور مقابله با تهدیدات غیر‌نظامی شکل گرفت و بسیجیان باید هوشیار باشند.
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها یادآور شد: امام راحل دفاع از انقلاب، دفاع از اسلام، پاسداری از اصول تغییر‌ناپذیر «نه شرقی و نه غربی»،‌ جلوگیری از نفوذ ایادی استکبار در دانشگاه‌ها و تلاش برای ایجاد حکومت جهانی اسلام و مستضعفین را به عنوان پنج خواسته مهم این تشکیلات عنوان کردند.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مسائل امروز را پیش‌بینی کرده و راهکارهایی نیز برای آن ارائه دادند، ابراز داشت: فرمایشات و رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب نه تنها با گذر زمان رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد بلکه ارزش و جلای این سخنان روز به روز افزایش می‌یابد چرا که این سخنان حاصل تقوا و بینش الهی است.
حیدری با بیان اینکه در بسیج کار داریم، تصریح کرد: دانشجویان بسیجی یک سر و گردن از سایر دانشجو‌ها بالاتر هستند و باید به خواسته‌ها و فرامین امام و رهبری عمل کنند.
وی نگاه رهبر معظم انقلاب را به دانشجویان بسیجی تداوم نگاه امام راحل دانست و افزود: در بسیج دانشجویی به بسیجیان عرضه و لیاقت تزریق می‌شود و این دانشجوها عناصر متفاوتی هستند.
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دلبستگی ویژه‌ای به دانشجویان بسیجی دارند و در ملاقات با آن‌ها نیز تأکید کردند که دیدار با این قشر از شیرین‌ترین نعمت‌های خداوند است.
وی با تأکید بر اینکه باید به گونه‌ای رفتار کنیم که شرمنده رهنمودهای مقام معظم رهبری نشویم،‌ خاطرنشان کرد: تفاوت عمده این تشکل با سایر تشکل‌ها این است که بسیجی باید با هر نام و در هر موقعیت و مکانی در برآوردن نیاز‌های انقلاب اسلامی تلاش کرده و آماده باشد.
وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی نیاز به دفاع کورکورانه و تعصب‌آمیز ندارد و در هر زمینه‌ای می‌توان با دفاع منطقی و عاقلانه جلو رفت و می‌پذیریم که در برخی مسائل نیز نقص‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد که باید رفع شود.
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها در تشریح چهار مأموریت مهم بسیج دانشجویی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: معنویت‌افزایی، ‌اخلاق‌محوری، جهاد علمی و خدمت‌رسانی به مردم از مهم‌ترین وظایف بسیج دانشجویی است.
وی به ظرفیت بالای بسیج دانشجویی در محتوا،‌ پیشینه و سند بالا دستی اشاره کرد و افزود: باید با ظرافت و برنامه این مسائل را در دانشگاه‌ها دنبال کنیم.
حیدری در بخش دیگری از سخنانش با عنوان رویکرد‌های بسیج دانشجویی بیان داشت: بیان کردن طرح جمله «مقطع حساس کنونی» از سوی برخی افراد از یک منظر مزاح‌آلود است و از یک منظر نیز درست است.
وی تأکید کرد: رویکرد‌های کلی بسیج دانشجویی مشخص است و اولویت‌هایی را نیز باید با توجه به شرایط روز‌ها،‌ هفته‌ها و ماه‌های اخیر در نظر داشته باشیم.
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها ادامه داد: رویکرد اول و مهم که باید در بسیج دانشجویی به عنوان موضوع اصلی و قطعی در نظر گرفته شود، استکبار‌ستیزی است.
وی با اشاره به اینکه برخی این گونه طرح کرده‌اند که بعد از مذاکرات نباید شعار «مرگ بر آمریکا» سر داد،‌ تصریح کرد: استکبار‌ستیزی تاریخ مشخص و تاریخ انقضا ندارد و رهبر کبیر انقلاب بر اساس تأثیر‌پذیری از فضای دهه‌های 50 و 60 این مهم را عنوان نکردند، بلکه این موضوع را با یک پشتوانه دقیق و معرفتی ارائه دادند.
حیدری به نشر مطالبی علیه استکبار‌ستیزی به صورت روزانه در برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شده و کار امروز آقایان، شبهه انداختن در سخنان رهبر کبیر انقلاب است.
وی خاطر‌نشان کرد: برخی از مخالفان استکبار‌ستیزی که مدعی عمل به سخنان امام راحل هستند، جرأت ندارند حتی سخنان امام را یک بار مطالعه کنند چرا که بر خلاف عمل آن‌هاست.
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها افزود: استکبار خوی تهاجمی، درندگی و خود برتر‌بینی دارد و هر زمان رفتار‌های آنان تغییر کرد، رابطه ما نیز با آنان تغییر می‌کند؛ در حالی که فردای جمع‌بندی مذاکرات تهدید‌ها شروع شد که گواه همین خوی آمریکایی‌هاست.
وی با تأکید بر اینکه در جذب و ساماندهی نیرو در بسیج باید تلاش کنیم، گفت: خودتان را دست کم نگیرید و برای استکبار‌ستیزی همیشه آماده باشید.
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها تأکید کرد: به فرموده رهبر کبیر انقلاب، نزاع بین ما و استکبار، نزاع بین اسلام و استکبار و یک درگیری مکتبی و عقیدتی است و استکبار‌ستیزی یک موضوع الهی و قرآنی است.
وی با اشاره به سازش‌ناپذیری اسلام با استکبار افزود: برخی آقایان اکنون و برخی در طول دوره اصلاحات به گونه‌ای در مورد چگونگی ارتباطات بین‌الملل اظهار نظر می‌کنند که گویا ما نمی‌دانیم در عرصه بین‌الملل باید چگونه رفتار کنیم.
حیدری با تأکید بر اینکه هیچ کس با تعامل مخالف نیست،‌ گفت: امام خمینی(ره) از بین تمامی کشور‌ها رابطه با سه دولت استکباری آمریکا، رژیم نامشروع صهیونیستی و رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی را جایز نمی‌دانستند.
وی یادآور شد: اکنون ما با به دلیل تغییر رژیم آفریقای جنوبی با این کشور رابطه داریم و می‌دانیم که سازش‌ناپذیری با استکبار جزء اصول اساسی قرآن است.مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها افزود: مبارزه با استکبار تا تشکیل حکومت بزرگ اسلامی و تا زمان نبرد کفر با اسلام وجود دارد و تا برکندن فتنه از عالم و از بین رفتن خوی استکباری آمریکا ادامه دارد.
وی با بیان اینکه حس برخی مبنی بر ضرر کردن ما در برخورد با آمریکا و استکبار‌ستیزی اشتباه است، تصریح کرد: چه تضمینی وجود دارد وضع اقتصادی ما، در رابطه با آمریکا بهتر شود و ادعای این افراد درست نیست.
حیدری با اشاره به فضای دوستانه ایجاد شده در دو سال اخیر در کشور، یادآور شد: در این فضا تنها سیاسیون هستند که رابطه با آمریکا را مطرح می‌کنند و تاکنون یک اقتصاد‌دان این موضوع را طرح نکرده است.
وی مبارزه با استکبار را بر دوش مستضعفین و توده‌های میلیونی کشور دانست و گفت: چرا دولتی‌ها از استکبار‌ستیزی می‌ترسند و از صلح امام حسن(ع) سخن می‌گویند.
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها ادامه داد: باعث تأسف است که برخی با عوض کردن تاریخ و در لباس دین در مورد یک مقطع حساس تاریخی زندگی اهل بیت تفسیر من درآوردی دارند و از صلح امام حسن(ع) می‌گویند.
وی به سخن برخی در خصوص ضعف کشور و لزوم رابطه با آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: این سخنان در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر دست برتر در منطقه هستیم و بدون هزینه بازوان قدرتمند انقلاب را در سوریه، یمن، لبنان و سایر کشور‌های منطقه می‌بینیم.
حیدری پیروزی در جنگ سوریه را پیروزی در جنگ جهانی دانست و تصریح کرد: این جنگ را با یک اجماع جهانی تشکیل دادند و پس از شکست ادعا کردند که روسیه نیز در این جنگ به سوریه کمک کرد که اینگونه نبود.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص جمع‌بندی مذاکرات، ابراز داشت: افرادی که پس از مذاکرات به خیابان‌ها آمدند و شادی کردند همه مردم، مستضعفین و کارگران نبودند، بلکه قشر محدودی بودند که دغدغه اقتصادی ندارند و دردشان چیز‌های دیگری است.
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بعد از جمع‌بندی مذاکرات در سخنانی فرمودند خودتان را آماده کنید برای تداوم مبارزه با استکبار که این سخنان ناشی از نگاه واقع‌بینانه به صحنه مذاکرات است.
وی با بیان اینکه می‌توانیم در برخورد با آمریکا و استکبار دو گونه رفتار داشته باشیم، گفت: یا می‌توانیم هرچه آن‌ها می‌گویند بپذیریم که نتیجه‌ای جز ذلت ندارد و یا اینکه مبارزه کنیم که نتیجه نهایی این راه پیروزی خواهد بود.
حیدری به اظهار نظر برخی مبنی بر گذشت از اشتباهات آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: چگونه آن‌ها به نماینده ایران که یکی از دانشجویان تسخیر لانه جاسوسی بود اجازه ورود و حضور در سازمان ملل را ندادند و ما به راحتی 60 سال خصومت آن‌ها را نادیده بگیریم و با رفع تنش گذشت کنیم.
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها با اشاره به لزوم حمایت از تولیدات داخلی و اقتدار اقتصادی تأکید کرد: رسیدن به هر هدفی در کوتاه مدت و میان مدت هزینه‌هایی دارد و باید برای حمایت از تولیدات داخلی و رفع عیوب احتمالی با خرید کالا‌های ایرانی از آن‌ها حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی باید مطالبه‌گر باشند، گفت: حمایت از کالا‌های داخلی را باید از دانشگاه‌ها و ادارات شروع کنیم و شما باید در این خصوص مطالبه‌گر باشید.
حیدری تحقق اقتصاد بدون نفت را یک امر لازم دانست و افزود: دانشجویان بسیجی باید در حوزه‌های تخصصی ورود کنند و با مطالبه‌گری خواستار تحقق اقتصاد بدون نفت شوند که در موقعیت تحریم نیز یک فرصت است.
وی خاطر‌نشان کرد: تجمع‌ها و مطالبه‌گری در حوزه‌های تخصصی یک فعالیت سیاسی نیست بلکه یک موضوع اساسی برای کاهش وابستگی به صادرات نفت و رونق تولید داخلی به شمار می‌آید.
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها ابراز داشت: رویکرد سوم بسیج دانشجویی رصد و مقابله با شبهات فکری است که طرح موضوع اسلام رحمانی و آرمانگرایی با محافظه‌کاری از جمله این شبهات است.
وی به پنج اتفاق دوران پس از توافق اشاره کرد و گفت: ممکن است عده‌ای پس از توافق افراد حزب‌الهی، ارزشی و معتقد به مبارزه با استکبار را تندرو خطاب کنند که نگاهشان در تقابل با مردم است و دروغ می‌گویند.
حیدری یادآور شد: به بهانه توافق ممکن است موضوع رابطه با آمریکا را مطرح کنند و اتهام زدن به برخی در عدم تعامل با دنیا را مطرح کنند.
مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام(ره) در دانشگاه‌ها با تأکید بر این که باید هوشیار باشیم، خاطرنشان کرد: بعد از توافق و رفع تنش با دنیا متأسفم که باید بگویم اتفاقات بد فرهنگی در راه است.
در پایان این سخنان جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان برگزار شد و حیدری پاسخگوی سؤالات دانشجویان بود.
منبع:سازمان بسیج دانشجویی

۹۴/۰۵/۰۴
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.