بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و همکاران محترم؛

جمع بندی مذاکرات هسته ای توسط طرفین مذاکره که بلافاصله پس از پایان مذاکرات، طی نامۀ ریاست محترم جمهوری به رهبر معظم انقلاب در 23 تیرماه انعکاس یافت، از ابعاد مختلف قابل تأمل و توجه می باشد.
ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تیم مذاکره کنندۀ ایرانی و پیگیری مجدانۀ ریاست محترم جمهوری، آنچه که در نامۀ فوق بدان اشاره شده بود نشان دهندۀ ذوق زدگی عجولانه و تعریف و تمجیدهای اغراق آمیز ایشان از نتیجۀ مذاکرات بود که حکایت از قضاوت و برداشت های سطحی بسیار مثبت و خوش بینانه توسط دولت محترم و اعضای تیم مذاکره دارد.
به کار بردن کلماتی همچون، پایان موفقیت آمیز، عزتمندانه، با توفیق الهی، با هدایت رهبر فرزانۀ انقلاب، فداکاری مردم به ویژه خانواده های شهدای مظلوم هسته ای، دستاوردی بی نظیر در روابط بین الملل، صلابت و کفایت گروه مذاکره کننده، با رعایت خطوط قرمز نظام و ... و ده ها عنوان اغراق آمیز دیگر در حالیست که هنوز متن تهیه شده مراحل قانونی بررسی نمایندگان اصلی مردم در مجلس شورای اسلامی را نگذرانده و این اظهارات زودهنگام توسط ریاست محترم جمهوری علاوه بر اینکه ممکن است موجب سوءاستفادۀ تبلیغاتی طرف غربی شود، نشان می دهد دولت قصد دارد بدون طی سازوکار قانونی پیش بینی شده نتایج خودبافته و خودساخته مذاکرات را جهت ایجاد امید واهی در بین مردم به جامعه تحمیل نماید.
با توجه به روند نه چندان شایستۀ فوق، جامعۀ دانشگاهی و افکار عمومی بالأخص جوانان ارزشی دانشجو انتظار دارند مجلس و نمایندگان محترم با استفاده از حق قانونی خود (اصول 77 و 125 قانون اساسی) در راستای صیانت و دفاع از حقوق حقۀ ملّت و با توجه تام به ارزش های ملی و اسلامی متن برجام را در چارچوب قانون به دقت بررسی نموده و با خطوط قرمز نظام که مورد توجه و دغدغۀ امّت و تأکید امام امّت می باشد، تطبیق داده و موارد مغایر با این خطوط را مشخص و ارائۀ توضیحات لازم را از دولت محترم مطالبه نمایند.
از دولت بالأخص شخص رئیس جمهور محترم هم انتظار می رود با صبر و حوصله و احترام به سیر مراحل قانونی بررسی متن برجام از هرگونه ذوق زدگی و تزریق امید واهی به جامعه خودداری نموده و همانند طرف غربی که از ظرفیت کنگره برای امتیازگیری بیشتر از طرف ایران استفاده می کند، از این ظرفیت قانونی درونی نظام جهت دفاع از حقوق ملّت مقاوم ایران حداکثر استفاده را بنماید و تنها راه حصول نتیجه، احترام به قانون و تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی است. چرا که لازم است ملّت عزیز ایران هرگونه تبعات آتی این توافق را بدانند و این امر جز با بررسی قانونی و رفع ابهامات و احصاء نقاط ضعف و قوت متن برجام امکان پذیر نخواهد بود. از طرفی هم هزینه کردن از جایگاه رفیع ولایت فقیه و به نام ایشان هیچگونه تأییدی بر این متن تهیه شده نمی تواند تلقی شود.
آرزوی توفیق الهی در راستای خدمت صادقانه برای دولت تدبیر و امید و اعضای زحمت کش تیم مذاکره کننده از خداوند منان مسئلت داریم.
منبع:سازمان بسیج دانشجویی
۹۴/۰۵/۰۴
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.