بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر


حجت الاسلام موحد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز در مورد اخلاق سیاسی گفت:
« اخلاق یکی از خصوصیات بارز انسان مسلمان در زمینه های عبادی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است، لذا در بخش عملکرد شخصیت های حقوقی و سیاسی بیشتر اهمیت می یابد».
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اینکه همه ی دولت ها عملکردهایی دارند و باید بر اساس تمام آن عملکردها به ایشان نمره داد، اضافه کرد:
«پرداختن به وجوه دولت ها و سازمان های پیشین یک اشتباه استراتژیک و مهم است، چونکه دولت های بعدی نیز می توانند قضاوت را بر اساس ابعاد منفی دولت کنونی ارائه کنند که این نوع رفتار یک بد اخلاقی است».
به اعتقاد وی این نوع اعتقاد یکطرفه و منفی گرایانه بد اخلاقی سیاسی است و به جای این نوع نقد باید به برطرف نمودن مشکلات جامعه و اعتقادات سازنده پرداخت.
 نماینده ی ولی فقیه در سپاه استان البرز در مورد اظهارات رئیس جمهور در مراسم در مراسم افتتاحیه ی نمایشگاه مطبوعات افزود:
« اتهاماتی که آقای روحانی نسبت به عملکردهای قوه قضائیه وارد نموده است، بی اساس است. زیراکه در رأس این قوه فردی با صلاحیت های لازم، منصف و عادل حضور دارد که با انتخاب مقام معظم رهبری به این سمت گامشته شده است و اگر تأخیر و تعطیلی در امور مطبوعاتی بوده است، به دلیل کارهای ضد امنیتی، ضد اخلاقی و ضد اسلامی آنها بوده و باید به این موضوع توجه نمود که مطبوعات نباید به هر نحوی به مقدسات و شخصیت های انقلابی خود توهین و بی احترامی کنند و در این صورت لازمه ی رسیدگی به این انحرافات و بداخلاقی ها برخورد هوشمندانه و به موقع می باشد، که در قانون نیز پیش بینی و تنظیم شده است».
از دیدگاه حجت الاسلام موحد، نظر رئیس جمهور در این رابطه مثبت قلمداد نمی گردد و عملکرد و واکنش قوه قضائیه نسبت به اظهارات ایشان بسیار مبتکرانه و بی طرفانه بوده است.
حجت الاسلام موحد در ادامه چند پیشنهاد و توصیه را به دانشجویان ارائه کرد:
« دانشجویان در وهله ی اول باید به اولین اصل در مسیر خود دست از مطالعه برندارند، و نوع این مطالعه با تحلیلی و گسترده باشد، زیراکه لازمه ی ورود به اجتماع آگاهی و علم است. در دومین جایگاه، دانشجویان باید اخلاق اسلامی را سرلوحه ی امور خود قرار دهند و به فعالیت های اجتماعی بپردازند تا مزایا و فواید فردی و اجتماعی به همراه داشته باشند».
حجت الاسلام موحد دقت و توجه به تحلیل های سیاسی را یک ضرورت برای دانشجویان دانست و افزود:
« دانشجویان باید توجه کنند که تحلیل های سیاسی با فعالیت های سیاسی متفاوت است، و فعالیت های سیاسی به گرایش های حزبی منجر می گردد که آفت جامعه اسلامی ما می باشد و البته تحلیل سیاسی نیز باید از افراد آگاه و معتمد دریافت گردد، بنابراین انتخاب صحیح این افراد از مسائل مهم و کلیدی می باشد».
وی در پایان گفت:
« دانشجو با علم، اخلاق و تحلیل مناسبی که دارد تلاش کند که فردی مفید برای جامعه خود باشد و بهترین راه فعالیت اجتماعی، کار در بسیج است؛ فعالیت در بسیج دانشجویی مانند اردوهای جهادی، راهیان نور و دیگر فعالیت ها می تواند به عنوان یک زمینه برای فعالیت اجتماعی سازنده لحاظ شود».

منبع:شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا)

۹۴/۰۸/۲۳
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.