بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا)؛ حسن عباسی دیروز در نشست رسانه و تروریسم در دانشکده صدا و سیما بیان کرد: اینکه امروز عصر تروریسم نامیده می شود، باید گفت که ما طی چند دهه آینده با این پدیده شوم بسیار با آن مواجه خواهیم شد.

 

وی افزود: تروریسم امروز به ۳۰ شاخه اصلی تقسیم می شود و آنچه که خشونت نامیده می شود، یکی از این انواع تروریسم است.

 

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: البته تروریسمی که ما این روزها بیشتر با آن درگیر هستیم مدیا تروریسم با عنوان تروریسم رسانه ای و سایکو تروریسم با عنوان تروریسم روانی است که در این جلسه به آن می پردازیم.

 

عباسی تصریح کرد: جایی که نسبت تروریسم با رسانه را تعریف می کنیم، باید دو مقوله را در نظر بگیریم؛ رسانه به عنوان فرم و تروریسم به عنوان محتوا. در اینجا خود رسانه به عنوان خط اول پدیده تروریسم است. بنابراین دو پدیده تروریسم و رسانه پدیده ای جدا از هم نیستند.

 

وی با بیان اینکه در رسانه عنصر اول پیام است، گفت: در اینجا خود پیام ماهیتی تروریستی دارد، به طور مثال وقتی که یازده سپتامبر رخ داد، در لندن بمب منفجر شد و در فرانسه کشتار صورت گرفت، بوش، بلر و اولاند یک پیام توسط رسانه ها منتشر کردند؛ به سبک زندگی آمریکایی حمله شد، به سبک زندگی بریتانیایی حمله شد، به سبک زندگی فرانسوی حمله شد.

 

عباسی با بیان اینکه همه این پیام ها حاوی خشونت بود و ماهیت تروریستی داشت، گفت: آنها این پیام را رساندند که به سبک زندگی مدرن حمله شد و بربرها که از چنین زندگی رویایی محرومند، تلاش می کنند تا زندگی ما را هدف قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: در چنین تلقی یک ماهیت خشن و جنگ طلبانه ای وجود دارد و ماهیت پیامی که القا می شود، جنگ طلبی علیه دیگر کشورهاست که ما این سیاست را در بازی های کامپیوتری و سینمای هالیوود مشاهده می کنیم.

 

جهان با بحران نظریه و ایدئولوژی کارامد مواجه شده است

 

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه چرا غرب دست به اقدام می زند، خاطرنشان کرد: چون ایدئولوژی لیبرالیسم به بن بست رسیده است و تمدن غرب در سال ۱۴۰۴ الگوی جایگزینی ندارد و همه تئوری های غربی به بن بست رسیده اند و تئوری جایگزینی ندارند، و تنها اسلام در حال معرفی خود به عنوان ایدئولوژی مطرح است، غرب به مقابله با این اسلام برخواسته است.

 

وی گفت: امروز شاه بیت همه کتاب های نظریه پردازی غربی این است که نظام سرمایه داری دیگر نمی تواند کمر راست کند و شکست خورده است.

 

عباسی تصریح کرد: امروز جهان با بدهی ۵۷ تریلیون دلاری مواجه است و دچار شکست شده و آمریکا نیز با ۱۹ تریلیون دلار بزرگترین بدهکار جهانی است و اینها همه نشان از سقوط آزاد لیبرالیسم دارد.

 

وی ادامه داد: به نظر شما آیا امروز روسیه قادر به ارائه الگوی جایگزین است، یا چین، یا ژاپن و یا حتی کشورهای آفریقایی و کشورهای اروپایی. کدامیک قادر به ارائه الگوی جایگزین هستند؟

 

عباسی تاکید کرد: امروز در غرب بازخوانی آثار مارکس و چاپ بسیار زیاد آثار کمونیسم موجب تعجب اندیشمندان غربی شده است، چون مردم فکر می کنند که رهایی از لیبرالیسم منوط به بازگشت به مارکسیسم است.

 

وی با بیان اینکه اندیشمندان غربی به قابلیت اندیشه های اسلامی پی برده اند، تاکید کرد: تنها افقی که می تواند در ۲۵ سال آینده جایگزین فرهنگ غرب شود، اسلام است؛ که رهبری نیز بارها واژه تمدن نوین اسلامی را مطرح کرده اند و همین موضوع است که منجر به موضع گیری شدید غرب علیه اسلام شده است.

 

عباسی تصریح کرد: غرب باید رقیب آینده خود را بی اعتبار کند و برای این کار دو کارکرد را مطرح کرد، به صورتی که مردم بیرون جهان اسلام باید اسلام را یک پدیده خشن بدانند و از آن متنفر شوند و مردم درون جهان اسلام هم با تفرقه و کشتار خود، در نسل های بعدی، اسلام را کنار بگذارند و دیگر مسلمان نباشند.

 

در دانشگاه ها به ما گفته نمی شود چرا غرب از دین رویگردان است

 

وی با اشاره به پروژه جنگ مذهبی ۳۰ ساله جدید که توسط غرب پیگیری می شود، گفت: یکی از نکاتی مهمی که در دانشگاه ها به ما گفته نمی شود، دلایل رویگردانی غرب از دین است.

 

عباسی با این سوال که چه شد که غرب دین را کنار گذاشت، ادامه داد: وقتی پروتستان ها روی کار آمدند، در شب عید فرانسه، هزاران نفر از آنها توسط کاتولیک ها سلاخی شدند و این زمینه ای شد برای جنگ مذهبی بین مسیحیت که ۳۰ سال به طول انجامید و آنقدر پروتستان ها و کاتولیک ها همدیگر را کشتند که در آن زمان جمعیت آلمان به یک سوم کاهش پیدا کرد.

 

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: این جنگ ها آنقدر چهره دین را زشت کرد که وقتی نسل بعدی رشد کرد، گفت ما عطای دین را به لقایش بخشیدیم و دین به حاشیه رانده شد و مردم بی دین شدند و کسی دیگر دین را نمی خواست.

 

وی تاکید کرد: از این رو رئیس شورای روابط سیاست خارجی آمریکا از طرح جنگ مذهبی ۳۰ ساله جدید در جهان اسلام خبر داد که از دو سال قبل با حضور داعش در سوریه آغاز شد و قرار است این جنگ ۲۸ سال دیگر ادامه پیدا کند و نسل بعدی که در جهان اسلام رشد می کند، نه شیعه و نه سنی را بخواهد و خود به خود دین را کنار بگذارد.

 

عباسی گفت: آنها می خواهند با این جنگ داخلی، کشورهای منطقه را تجزیه کنند و این طرح را سازمان سیا چندین سال است که ارائه کرده است.

 

وی گفت: ما حالا حالاها با این پدیده تروریسم سر و کار داریم و فقط عناوین گروه ها عوض می شود؛ یک روز القاعده و یک روز داعش و یک روز عنوان دیگر.
منبع:شبکه خبر دانشجویان البرز (اسنا)
۹۴/۰۹/۱۱
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.