بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان البرز؛ برنامه حضور نامزدهای خبرگان رهبری در دانشگاه آزاد روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری آغاز به کار کرد.

این مراسم با پرسش و پاسخ دانشجویی همراه بود حجت الاسلام و المسلمین میر باقری در پاسخ به بحث شورایی شدن رهبری گفت:
از نظر قانون اساسی ماموریت خبرگان، یک ماموریت محدود است که در عین حال اثر گذار میباشد و در آن ماموریت نظارت بر برنامه های رهبری وجو ندارد و موضوعی می باشد این است که خبرگان در انتخاب رهبری از طرف ملت وکیل می شود و بر اینکه رهبری واجد صلاحیت می باشد یا خیر را شریک می شود و اگر فاقد صلاحیت بود اعلام میکند.

وی افزود: هیچکس از پیشنهاد سازنده به دور نمی باشد و وقتی که ظرفیت خبرگان را افزایش دهیم دو مسیر می باشد که در وهله اول نظارت بر رهبری می باشد و نه نظارت بر جامعه و در وهله دوم حمایت از رهبری می باشد.

حجت الاسلام میر باقری اظهار داشت: هیچکس با نظارت مخالف نیست اما موضوعی که می باشد این است که برخی ها میخواهند یک دستگاه به گونه ای عمل کند که در این میان نظرات خود را بر دستگاه تحمیل کند و سیاست های خود را که در سایه است بر رهبری بگوید.

سیدمحمد مهدی میر باقری در پاسخ به سوالی مبنی بر حمله برخی ها به شورای نگهبان گفت: هیچ کس قائل بر عصمت شورای نگهبان نیست و شورای نگهبان یک مجموعه است که می شود گفت شاید میتوان تا ما پیشنهادی بهتری دهیم و مسیر حرکت را عوض کنیم که این موضوع در تمام مجموعه ها هست و قابل انکار نیست.

وی ادامه داد: الان وجهه شورای نگهبان وجهه ای سیاسی است و برخی از این موضوعات که مطرح می شود این را بیان می کند، که این به نظام ضربه میزند و امام خمینی (ره) همیشه در برابر این موضوع موضع گیری شدیدی می کرد و سخت مخالف این موضوع بود.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری در پاسخ به سوالی در رابطه با رای دادن و اینکه در تمام انتخابات ها چگونه باید عمل نمود گفت: ما در عین اینکه معطوف به وظیفه عمل می کنیم باید معطوف به نتیجه عمل کنیم و بنابراین اگر احساس میکنیم که اگر رای مان اگر در مسیر دیگری قرار دهیم فردی با ظرفیت های بالاتری انتخاب می شود خوب است که به  سمت آن مسیر برویم که آن هم به شرط رقابت بین یک فرد ضعیف و یک فرد قوی صدق می کند.
منبع:بسیج دانشجویی استان البرز
۹۴/۱۱/۲۷
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.