بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان البرز؛ حجت الاسلام والمسلمین رحمانی فرد در برنامه دعوت از کاندیدای خبرگان رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرج با اشاره به اینکه امام رضا (ع) مسئله ولایت را بسیار مهم و ریشه دین می دانستند، اظهار داشت:

خبرگان رهبری در مسیر تعیین انسانی هستند که بتواند یک جامعه برتر و متعالی بسازد و دارای ویژگی های الهی باشد، کسی می تواند این ویژگی ها و صفات را تشخیص دهد که در فقه الهی و مکتب اهل بیت عالم بوده و مجتهد باشد.


وی افزود: هر کسی که مجتهد باشد نیز قدرت تشخیص صفات الهی مربوط به رهبری را ندارد و باید در فقه تعقل کرده باشد و بتواند مسائل روز را طبق مبنی فقهی استخراج کند. مسائلی که در  چند هفته اخیر اتفاق افتاده است ریشه در عدم استنباط صحیح و تعقل در فقه دارد و کسانی فکر میکنند که چون توانایی ترجمه یک آیه را دارند مجتهد هستند اشتباه می کنند.

کاندید خبرگان رهبری با بیان اینکه درس خارج از فقه درس اجتهادی و سنگینی می باشد خاطر نشان کرد: برخی افرادی کلاسهایی با نام  درس خارج از فقه را راه اندازی کرده اند ولی مکاسب آن را به درستی متوجه نمی شود.


حجت الاسلام والمسلمین رحمانی فرد با تاکید بر اینکه حق انتخاب از جانب خدای متعال به افراد واگذار شده و عدم انتخاب اصلح از طرف مردم مصداق خیانت در امانت می باشد، افزود: در بین اصلاح طلبان افرادی هستند که دین را هم نمیخواهند و اگر کسی به معنای واقعی اصلاح‌طلب وارد صحنه شود کسی منکر این تفکر مصلح بودن آنها  نخواهد شد.

وی ادامه داد: گاهی اصولگرا ها ریاست گرا و پاکت گرا می شوند و با یک پاکت پول و حضور در یک جلسه نظر خود را تغییر میدهند.

رحمانی فرد در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر شوارئی شدن رهبری گفت: طرح این موضوع غیر از معتقد بودن به آن می باشد و از کسانی که این مسئله را مطرح کردند مقام معظم رهبری بودند، هدف از آن نیز عنوان کردن دلایل رد شورائی شدن رهبری بود که در مجموع این نظریه باطل است و شورائی شدن رهبری نتیجه مطلوبی بر جامعه ندارد.
منبع:بسیج دانشجویی استان البرز
۹۴/۱۱/۳۰
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.