بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان البرز؛ حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی  روز گذشته طی سخنانی به حمایت از تشکل های دانشجویی پرداخت این در حالی است که تشکل های دانشجویی اصلی ترین منتقدان رفتارهای هنجار شکنانه وی در جامعه بوده اند که دانشگاه آزاد نیز با برخورد های ضد قانونی سعی در ساکت نگاه داشتن دانشجویان داشته است.

اما اینک بعد از آنکه انگلیس شروع به حمایت از لیست انتخاباتی هاشمی کرد و موج اعتراضات مردمی و نامزد های که نامشان در این لیست ذکر شده بود شروع شد و این اعضا با اعلام برائت از این لیست انگلیسی پسند متذکر شدند از منتقدان اصلی هاشمی هستند و بدون اجازه نام آنها در این لیست قرار گرفته است.

حال باید دید هاشمی با حمایت از تشکل های دانشجویی در آستانه برگزاری انتخابات قصد جذب رای دارد و یا خود را برای آغاز بازی دیگری در جامعه آماده می کند.

متن سخنان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی به شرح ذیل می باشد:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر دیروز در دیدار کارکنان دبیرخانه تشکّل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به تشکّل‌های دانشجویی را کادرسازی آینده جامعه دانست و با تأکید بر ضرورت تقویت آنها، گفت: دانشگاه‌ها باید از تشکّل‌ها حمایت کنند تا هر یک از دانشجویان بدون احساس نگرانی، وارد کارهای سیاسی شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پرهیز از مانع تراشی‌ها در فعالیت‌های جمعی دانشجویان را برای سراسر کشور مهم دانست و گفت: اگر دانشگاه‌ها از دانشجویان عضو  تشکّل‌ها، حمایت کنند، آنها بهترین مدافعان نظام و دانشگاه در مراکز و جوامع علمی و دانشگاهی می‌شوند.

هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «نباید جلوی اظهار نظر جوانان را گرفت»، گفت: همیشه از تشکّل‌های دانشجویی حمایت می‌کردیم، چون براساس تجربه‌های فراوان، دریافتیم که انتقادات جوانان در راستای تقویت نظام، انقلاب، کشور و دانشگاه‌هاست.

وی بیانات منطقی جوانان دانشجو در مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را نشانه‌ای برای پویایی جامعه دانست و گفت: سیاست کلی دانشگاه آزاد اسلامی تقویت فعالیت‌های تشکّل‌هاست.

هاشمی رفسنجانی، ظرفیت تشکّل‌های اسلامی برای فعالیت‌های بانوان دانشجو را زمینه‌ای برای حضور آنان خواند و گفت: امروزه نیمی از جامعه تحصیلکرده و فرهیخته کشور، زنان و دختران هستند و باید از همان زمان دانشجویی فعال شوند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با ارائه تحلیلی از شرایط فرهنگی و اخلاقی جامعه، گفت: دانشگاه و دانشجو به تدریج مرجع مردم برای تصمیمات فردی و اجتماعی می‌شوند و مطمئناً پاکی این قشر، پاکی جامعه را تقویت می‌نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روحیات پرسش و پاسخ را برای دانشجویان ضروری دانست و با بیان خاطراتی از بحث آزادی علمی در زمان طلبگی، گفت: حتی شاگردان امام خمینی(ره) که به ایشان عشق می‌ورزیدند، در مباحث علمی و حوزوی، اظهارنظر می‌کردند و اگر جلوی این شیوه را بگیریم، کم کم شاهد انسداد علمی خواهیم بود.

وی برخوردهای سیاسی با اظهار نظر‌های استادان و حتی مراجع تقلید را که گاه شاهد تجمعات اعتراضی جلوی منازل آنها بودیم، در تضاد کامل با اخلاقیات اسلامی توصیف کرد و گفت: بزرگان اسلام به مخالفان خویش اجازه می‌دادند که در مباحث علمی، نظرات مخالف خویش را مطرح کنند.

در آغاز این دیدار، آقایان دکتر قدم‌یاری، دکتر جلالی، کریم‌زاده، مرتضی اکبری و خانم امیری، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه تشکّل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، به بیان دیدگاه‌های خویش در مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دانشگاهی پرداختند.
منبع:بسیج دانشجویی استان البرز
۹۴/۱۲/۰۴
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.