بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

اردوهای جهادی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۳۰ ق.ظ
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان البرز؛ همه ما می دانیم که یکی از عوامل موفقیت در کارهای بزرگ این است که عده ای دور همدیگر جمع شویم و آن کار را با عقل دسته جمعی و همت همگانی انجام دهیم. این کار فواید فراوانی دارد . از جمله اینکه انسان های مختلف با عقل های متفاوت در کار شرکت می کنند و به عقول یکدیگر کمک می کنند.

حضور جمعی در کار باعث دلگرمی یکدیگر است و انگیزه بیشتری در حین کار ایجاد می شود و اگر بنا اشد هزینه ای بابت کار تحمیل شود فشار کمتری بر افراد وارد می شود. همه ما می دانیم که تک روی و تنهایی کار کردن نا ممکن و خیلی سخت است و هر جایی سعی می کنیم جمعی دور هم باشیم و کاری را شروع کنیم.همه ما می دانیم که اگر بخواهیم بار سنگینی را به دوش بکشیم و بلند کنیم ناممکن است و با وجود یک نفر دیگر این کار خیلی راحت انجام می شود. همه این ها تعریف هایی مصداقی از تشکیلات و سازمان است. پس همه ما می دانیم که در هر جایی نیاز به تشکیلات و سازمان و دور هم جمع شدن داریم.

اردوهای جهادی نیز یکی از کارهایی است که باید به صورت گروهی انجام شود به یاری خداوند متعال و عنایات حضرت فاطمه زهرا(س) اردوی جهادی امسال هم با قوت و قدرت در بخش دانشجویی در حال برگزاری است و افراد مختلفی در این اردوها شرکت می کنند در ادامه با مدرس دانشگاه در اردوهای جهادی دانشجویی سجاد شاه محمدی گفتگو میکنیم.

مدرس دانشگاه علوم پزشکی و آزاد اسلامی کرج، دانشجوی دکترای الهیات  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان البرز اظهار داشت:  یکی از دلایل حضور در اردوهای جهادی، وجود فضای صمیمی، جو خدمت رسانی به مردم مظلوم و.... می باشد.

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امام خامنه ای ( مدظله العالی ):نفس حضور جوان مومن و مسلمان انقلابی در روستاها مصداق کامل آیات قرآن می باشد.
توصیه ی این مدرس دانشگاه به جوانان این است که، حتی یکبار هم که شده، در اردوهای جهادی حضور پیدا کنند و جو معنوی این اردوها رو تجربه کنن.
امام صادق (ع) می فرماید: هرکس در راه خدا از بزل و جانوانش دریغ کند، خداوند او را مجبور می کند که 2 الی چند برابر در راه غیر خدا به هدر بدهد.

سجاد شاه محمدی در ادامه تشریح کرد: قطعا فضای موجود در اردوهای جهادی و هداف ایده آلی می باشد و یک افق خیلی بلندی را در جامعه هدف گذاری کرده است و نکته ی بسیار زیبا اینجاست که دانشحویان باید با تبلیغ درست عموم مردم جامعه را جذب اردوهای جهادی کنند.
جهادگران با تبلیغ درست این وظیفه ی بزرگ را عهده دار هستند.

وی با اشاره با سخنان مقام معظم رهبری که می فرمایند: شما همین که اردوهای جهادی را راه انداختید، کار بزرگ و مهمی را انجام داده اید، گفت: با حضور در اردوهای جهادی، مصداق بارزاقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را به وضوح در اردوهای جهادی مشاهده خواهید کرد.

شاه محمدی در پایان خاطر نشان کرد: اگر در اردوهای جهادی فکر جدید باشد، تاثیر گذار است، رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای ( مدظله العالی ) 10 راهکار ارائه دادند، که ما باید این راهکار ها را سرلوحه ی کار خود در اردوهای جهادی قرار بدهیم.
منبع:بسیج دانشجویی استان البرز
۹۵/۰۱/۲۱
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.