بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد

اسلایدر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی استان البرز؛ اولین حرکت قرارگاه جهادی شهید علیرضا شجاعی در تعطیلات نوروز95 با اعزام کار گروه های تخصصی به روستاهای محروم استان البرز کلید خورد.

اعزام بیش از 100 دانشجوی البرزی در قالب کار گروه های تخصصی اعم از فرهنگی، عمرانی، اقتصاد مقاومتی، پزشکی، آموزش و کشاورزی به روستاهای اطراف شهرستان نظرآباد، نجم آباد، قشلاق محمدلو، حسین خانلو و گلدره همراه بود.

در ایام حضور جهادگران دانشجو در روستاها، کار گروه فرهنگی با صحنه ای مواجه شد که خود باعث روایتی دگر از اردوهای جهادی شد.

زمانی که کار گروه فرهنگی برای اطلاع رسانی در روستا حاظر شد، با پیرزنی سالخورده برخورد کردند که سرپناهی برای گذران عمر خود نداشت.

با تحقیق از اهالی روستا در مورد وضع زندگی پیرزن سالخورده، کاشف به عمل آمد که 2فرزند وی تمکن مالی ندارند و تنها فرزند خانواده که از وضع اقتصادی خوبی برخوردار بود، مادر و خانواده را رها کرده به شهر مهاجرت کرده است. « فرزندی که مادر با خون دل خوردن و سختی کشیدن همراه با دیگر فرزندان او را بزرگ کرده بود.»

 

بعد از جمع بندی تحقیقات، بهنام صادقی مسئول قرارگاه جهادی شهید علیرضا شجاعی طی جلسه ای موضوع را با جهادگران دانشجو در میان گذاشت و از مشکلات پیرزن سالخورده گفت...

در انتهای صحبت های مسئول قرارگاه، ناصر کرمی مسئول عمرانی قرارگاه جهادی شهید شجاعی همراه با نیروهای عمرانی خود اعلام آمادگی کردند، اعلام آمادگی برای بر گذاری دومین اردوی جهادی خود در سال 95

با اعلام آمادگی جهادگران, با کمک های معاونت سازندگی بسیج دانشجویی استان البرز و خیرین محترم و دلسوز استان البرز وسایل مورد نیاز فعالیت عمرانی تهیه شد.

در ابتدای کار، خانه ی کاهگلی و غیر قابل سکونت تخریب شد.
    
    

با همت جهادگران مخلص قرارگاه جهادی شهید شجاعی استان البرز, فعالیت عمرانی آغاز شد.

تمام مراحل انجام پرژه، اعم از تخریب، پی ریزی، دیوار چینی و ... با دقت هرچه تمام تر و شور و شعف خاصی همراه بود. گویی که وظیفه ی  سنگینی بر دوش خود احساس می کردند.
    
    
    
در پایان نه تنها خستگی فیزیکی در دو دوره اردوی جهادی پیوسته متوجه جهادگران نبود، بلکه انرژی مضاعفی هم پیدا کرده بودند.

جهادگران در پایان کار تنها یک خواسته از پیرزن سالخورده ی روایت ما داشتند و آنهم دعا برای عاقبت به خیری دانشجویان جهادی

 

                                                        جهاد ادامه دارد...

منبع:بسیج دانشجویی استان البرز

۹۵/۰۱/۲۷
معاونت روابط عمومی و سایبری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.